Przejdź do głównej zawartości

Zadania na lekcję jpjo z okazji Dnia Chłopaka

30 września obchodzimy w Polsce Dzień Chłopaka. Motyw tego święta można wykorzystać w prowadzonej przez nas lekcji. Proponujemy kilka gotowych ćwiczeń, które mogą też być inspiracją do stworzenia własnych, podobnych zadań.

Na naszym wakelecie zamieściłam kartę pracy dla początkujących/młodszych uczniów. Zadanie polega na dopasowaniu do ilustracji czynności, jaką wykonuje chłopiec. Czasowniki są podane w bezokolicznikach, trzeba je prawidłowo odmienić (3 os. l.p). i wpisać w puste miejsce.

pdf do pobrania tutaj

Po rozwiązaniu zadania proponuję porozmawiać z uczniami o zachowaniu dzieci podczas przerw w szkole: jak one spędzają czas wolny? Czy podczas przerwy jest głośno? Z kim lubią spędzać ten czas? 

Drugie ćwiczenie na tym poziomie to zadanie online, które jest dostępne na learningapps. Uczniowie muszą dopasować nazwę prezentu do ilustracji i połączyć je w pary.


Zadanie online znajduje się tutaj

Po rozwiązaniu zadania można rozpocząć z uczniami dyskusję na temat prezentów: co chcieliby dostać i dlaczego?

Ostatnia propozycja, tym razem przeznaczona dla uczniów zaawansowanych i starszych, to lekcja z piosenką zespołu Mikromusic "Takiego Chłopaka", do pobrania na wakelecie. Doskonały punkt wyjścia zarówno do rozmowy o stereotypach, jak i ćwiczeń gramatycznych (biernik rzeczowników męskich żywotnych i dopełniacz).

Karta pracy z piosenką do pobrania tutaj

Popularne posty z tego bloga

Pączkowe zadania, czyli tłusty czwartek na lekcji jpjo

Zapoznajmy uczniów z tym przyjemnym dniem pod koniec szarej zimy. Pomiędzy kęsem pączka a faworka przypomnijmy czasy gramatyczne, zgromadźmy słownictwo związane ze słodyczami, zastanówmy się, kto żyje jak pączek w maśle i zaprojektujmy własne wypieki! 

Wiem, gdzie Wisła jest na mapie

W artykule podpowiadamy, jak poprowadzić zajęcia utrwalające znajomość konstrukcji z czasownikiem wiedzieć. Zamieszczamy infografikę, fiszki i grę w formie quizu.

Jakie znasz polskie przysłowia?

Przyjrzyjmy się polskiej kulturze przez pryzmat polskich przysłów. Pokażmy uczniom cudzoziemskim, jak Polacy postrzegają świat, jakim wartościom hołdują i jak widzą siebie. Czy nasi uczniowie wiedzą, że autorami polskich przysłów byli często polscy pisarze i poeci?