Przejdź do głównej zawartości

Międzynarodowy Dzień Pisania Listów – karty pracy i zadanie online.

Z okazji przypadającego 9 października Międzynarodowego Dnia Pisania Listów zachęcamy do skorzystania z zestawu materiałów: kart pracy do wydruku oraz materiałów w formie online.



Międzynarodowy Dzień Pisania Listów do dobra okazja, aby porozmawiać z uczniami cudzoziemskimi na temat współczesnych i dawnych sposobów komunikowania się. Nauczyciele mogą zaproponować uczniom różnorodne formy pracy: ćwiczenia redakcyjne, stosowanie zwrotów grzecznościowych, utrwalenie formy wołacza wybranych rzeczowników pospolitych, imion i nazwisk, tytułów zawodowych i naukowych. Dobrze jest zapoznać uczniów cudzoziemskich z zasadami pisania listów tradycyjnych, ale również korespondencji wysyłanej drogą elektroniczną.

Poniżej prezentujemy karty pracy do wykorzystania na zajęciach z uczniami cudzoziemskimi.

Pierwsza karta pracy zawiera dwa zadania. Jedno polega na nazwaniu emocji wyrażonych za pomocą emotikonów. Uczeń dopasowuje właściwe zdanie do każdego obrazka. W drugim ćwiczeniu uczeń musi rozpoznać, jaką emocję wyraża dana wypowiedź, a następnie samodzielnie narysować właściwy emotikon.

Zadanie jest dostępne tutaj.

Druga karta pracy do pocztówka do samodzielnego wykonania przez ucznia cudzoziemskiego. Uczeń projektuje kartę pocztową – przedstawia za pomocą rysunku swoje ulubione miasto w Polsce. Następnie redaguje krótkie pozdrowienia do bliskiej mu osoby. Rysunek może stanowić inspirację dla ucznia do przygotowania części pisemnej karty pocztowej.



 Zadanie jest dostępne tutaj.

Zapraszamy również na learningapps, gdzie znajduje się zadanie wymagające przyporządkowania zwrotów powitalnych, pożegnalnych i innych sformułowań do maila oficjalnego lub odpowiednio nieoficjalnego.




Zadanie jest dostępne tutaj.


Podpowiadamy, jakie jeszcze aktywności można zaproponować uczniom z okazji Międzynarodowego Dnia Pisania Listów:

- konkurs plastyczny na najciekawszy znaczek pocztowy – znaczek może uwzględniać elementy kojarzące się z krajem uczniów cudzoziemskich

- przećwiczyć z uczniem cudzoziemskim sytuacje komunikacyjne typowe na poczcie

- dzieci polonijne mogą nawiązać współpracę z dziećmi z Polski i pisać do siebie listy tradycyjne

- uczniowie cudzoziemscy mogą zapisać swój ulubiony wiersz w języku polskim na ładnej papeterii i podarować przyjacielowi z klasy

- uczniowie danej klasy mogą napisać na karteczkach-pocztówkach krótkie życzenia do siebie, każdy uczeń pisze coś miłego do wszystkich kolegów z klasy, uczeń cudzoziemski przećwiczy polskie słownictwo i konstrukcje gramatyczne, a na pamiątkę otrzyma od kolegów wiele miłych słów napisanych odręcznie:)


Zapraszamy do pobierania materiałów i korzystania z zadań online!






 

Popularne posty z tego bloga

Pączkowe zadania, czyli tłusty czwartek na lekcji jpjo

Zapoznajmy uczniów z tym przyjemnym dniem pod koniec szarej zimy. Pomiędzy kęsem pączka a faworka przypomnijmy czasy gramatyczne, zgromadźmy słownictwo związane ze słodyczami, zastanówmy się, kto żyje jak pączek w maśle i zaprojektujmy własne wypieki! 

Wiem, gdzie Wisła jest na mapie

W artykule podpowiadamy, jak poprowadzić zajęcia utrwalające znajomość konstrukcji z czasownikiem wiedzieć. Zamieszczamy infografikę, fiszki i grę w formie quizu.

Jakie znasz polskie przysłowia?

Przyjrzyjmy się polskiej kulturze przez pryzmat polskich przysłów. Pokażmy uczniom cudzoziemskim, jak Polacy postrzegają świat, jakim wartościom hołdują i jak widzą siebie. Czy nasi uczniowie wiedzą, że autorami polskich przysłów byli często polscy pisarze i poeci?