Przejdź do głównej zawartości

Uroczystość Wszystkich Świętych - tradycje na lekcji języka polskiego jako obcego

 W tygodniu poprzedzającym Dzień Wszystkich Świętych lub w kolejnym warto choć krótko opowiedzieć uczniom, co wedle zwyczaju robimy tego dnia. 

Przygotowałyśmy krótki ilustrowany tekst na poziomie A1 wprowadzający słownictwo związane ze Świętem Zmarłych oraz ćwiczenie sprawdzające, czy uczniowie zapamiętali nowe wyrazy.

Pod głównym tekstem znajdują się pytania ("Jak nazywa się święto, które obchodzimy 1 listopada?" i "Co robimy tradycyjnie tego dnia?") oraz miejsce na odpowiedź pisemną ucznia. Ostatnie pytanie dotyczy tradycji kraju pochodzenia kursantów.




Tekst do pobrania znajduje się tutaj.

Kolejna karta zawiera ten sam tekst, co pierwsza, ale wyjęto z niego nowe słowa. Zadaniem uczniów jest uzupełnienie luk. Poniżej tekstu są ponumerowane ilustracje.

Ćwiczenie do uzupełnienia można pobrać tutaj.



Popularne posty z tego bloga

Pączkowe zadania, czyli tłusty czwartek na lekcji jpjo

Zapoznajmy uczniów z tym przyjemnym dniem pod koniec szarej zimy. Pomiędzy kęsem pączka a faworka przypomnijmy czasy gramatyczne, zgromadźmy słownictwo związane ze słodyczami, zastanówmy się, kto żyje jak pączek w maśle i zaprojektujmy własne wypieki! 

Wiem, gdzie Wisła jest na mapie

W artykule podpowiadamy, jak poprowadzić zajęcia utrwalające znajomość konstrukcji z czasownikiem wiedzieć. Zamieszczamy infografikę, fiszki i grę w formie quizu.

Jakie znasz polskie przysłowia?

Przyjrzyjmy się polskiej kulturze przez pryzmat polskich przysłów. Pokażmy uczniom cudzoziemskim, jak Polacy postrzegają świat, jakim wartościom hołdują i jak widzą siebie. Czy nasi uczniowie wiedzą, że autorami polskich przysłów byli często polscy pisarze i poeci?