Przejdź do głównej zawartości

Narodowe Święto Niepodległości na lekcji języka polskiego jako obcego

11 listopada obchodzimy w Polsce Narodowe Święto Niepodległości. Z tej okazji warto przybliżyć uczniom cudzoziemskim, jak Polacy celebrują ten dzień oraz zaprezentować polskie symbole narodowe i postaci historyczne.


Pierwsza karta pracy to tekst informacyjny – wprowadza ucznia w tematykę Święta Niepodległości. W tekście wyróżniono wybrane słownictwo oraz podano proste definicje. Druga część karty pracy prezentuje różne sposoby celebrowania 11 listopada. Zaproponowane aktywności zostały również pokazane na rysunkach.




Druga karta pracy to krótki test jednokrotnego wyboru oraz zadanie utrwalające znajomość czasu przyszłego złożonego. To także powtórzenie słownictwa zaproponowanego w pierwszej karcie pracy.




Kolejny materiał dydaktyczny to fiszki ilustrujące polskie symbole narodowe.



Następny zestaw fiszek prezentuje postaci historyczne związane z tematyką Święta Niepodległości.



Inne cztery fiszki zawierają krótką notkę biograficzną postaci zaprezentowanych w poprzednim materiale. Zadaniem ucznia jest odgadnąć, o której postaci jest mowa.  



Ostatni materiał dydaktyczny to karta „Polskie pieśni patriotyczne” – zawiera podstawowe informacje o wybranych utworach wykonywanych podczas ważnych uroczystości i mających szczególne znaczenie dla Polaków.



 Zachęcamy do pobierania materiałów!

 Wszystkie materiały dostępne tutaj




Popularne posty z tego bloga

Pączkowe zadania, czyli tłusty czwartek na lekcji jpjo

Zapoznajmy uczniów z tym przyjemnym dniem pod koniec szarej zimy. Pomiędzy kęsem pączka a faworka przypomnijmy czasy gramatyczne, zgromadźmy słownictwo związane ze słodyczami, zastanówmy się, kto żyje jak pączek w maśle i zaprojektujmy własne wypieki! 

Wiem, gdzie Wisła jest na mapie

W artykule podpowiadamy, jak poprowadzić zajęcia utrwalające znajomość konstrukcji z czasownikiem wiedzieć. Zamieszczamy infografikę, fiszki i grę w formie quizu.

Jakie znasz polskie przysłowia?

Przyjrzyjmy się polskiej kulturze przez pryzmat polskich przysłów. Pokażmy uczniom cudzoziemskim, jak Polacy postrzegają świat, jakim wartościom hołdują i jak widzą siebie. Czy nasi uczniowie wiedzą, że autorami polskich przysłów byli często polscy pisarze i poeci?