Przejdź do głównej zawartości

Bal karnawałowy - materiały na lekcję jpjo

Początek roku to w szkołach czas zabaw karnawałowych. Wykorzystajmy temat balu przebierańców na lekcji języka polskiego jako obcego: przećwiczmy biernik w wyrażeniu "przebrać się za...", omówmy popularne kostiumy i porozmawiajmy o wymarzonych strojach uczniów. 


Pierwszy materiał to zadanie na rozpoznanie popularnych kostiumów i tworzenie zdań z wykorzystaniem konstrukcji "przebrać się za kogoś/coś". Poniżej zaproponowanych rysunków znajduje się miejsce na ilustrację wymarzonego stroju naszego ucznia.



Druga karta pracy zawiera prosty tekst o przygotowaniach do balu karnawałowego w szkole oraz zestaw pytań jednokrotnego wyboru, które sprawdzą zrozumienie czytanki przez ucznia.



Na koniec porozmawiajmy z grupą o zwyczajach karnawałowych w miejscach, z których pochodzą: czy w szkołach odbywają się zabawy? Czy dzieci się przebierają? A może same tworzą swoje kostiumy? Czy przygotowują jedzenie? Itp.

Niech żyje bal! :)


Popularne posty z tego bloga

Pączkowe zadania, czyli tłusty czwartek na lekcji jpjo

Zapoznajmy uczniów z tym przyjemnym dniem pod koniec szarej zimy. Pomiędzy kęsem pączka a faworka przypomnijmy czasy gramatyczne, zgromadźmy słownictwo związane ze słodyczami, zastanówmy się, kto żyje jak pączek w maśle i zaprojektujmy własne wypieki! 

Wiem, gdzie Wisła jest na mapie

W artykule podpowiadamy, jak poprowadzić zajęcia utrwalające znajomość konstrukcji z czasownikiem wiedzieć. Zamieszczamy infografikę, fiszki i grę w formie quizu.

Jakie znasz polskie przysłowia?

Przyjrzyjmy się polskiej kulturze przez pryzmat polskich przysłów. Pokażmy uczniom cudzoziemskim, jak Polacy postrzegają świat, jakim wartościom hołdują i jak widzą siebie. Czy nasi uczniowie wiedzą, że autorami polskich przysłów byli często polscy pisarze i poeci?