Przejdź do głównej zawartości

Dzień babci i dziadka - czytanie ze zrozumieniem

Z okazji zbliżającego się święta dziadków zachęcamy do pracy z tekstem: wypowiedziami wnuczków i ich dziadków o tym, jak lubią wspólnie spędzać czas.

Karta pracy zawiera krótkie wypowiedzi sześciu osób. Zadaniem uczniów jest uważne ich przeczytanie i odpowiedzenie na znajdujące się poniżej pytania.


Po skończonym zadaniu proponujemy rozmowę z uczniami na temat ich doświadczeń z dziadkami: czy utrzymują z nimi kontakt? Jak najczęściej spędzają razem czas? Co lubią robić? Ile mają lat? itd. 



Popularne posty z tego bloga

Pączkowe zadania, czyli tłusty czwartek na lekcji jpjo

Zapoznajmy uczniów z tym przyjemnym dniem pod koniec szarej zimy. Pomiędzy kęsem pączka a faworka przypomnijmy czasy gramatyczne, zgromadźmy słownictwo związane ze słodyczami, zastanówmy się, kto żyje jak pączek w maśle i zaprojektujmy własne wypieki! 

Wiem, gdzie Wisła jest na mapie

W artykule podpowiadamy, jak poprowadzić zajęcia utrwalające znajomość konstrukcji z czasownikiem wiedzieć. Zamieszczamy infografikę, fiszki i grę w formie quizu.

Jakie znasz polskie przysłowia?

Przyjrzyjmy się polskiej kulturze przez pryzmat polskich przysłów. Pokażmy uczniom cudzoziemskim, jak Polacy postrzegają świat, jakim wartościom hołdują i jak widzą siebie. Czy nasi uczniowie wiedzą, że autorami polskich przysłów byli często polscy pisarze i poeci?