Przejdź do głównej zawartości

Ferie zimowe na lekcji języka polskiego jako obcego

 Styczeń i luty to miesiące, w których dzieci zażywają zasłużonego odpoczynku. Porozmawiajmy na ten temat na zajęciach języka polskiego. Omówmy różne opcje spędzania wolnego czasu w zimowych miesiącach. Jakie plany mają wasi uczniowie?

Pierwsza karta pracy to proste zadanie łączenia nazwy aktywności z jej ilustracją. Poniżej jest miejsce na rysunek ucznia. Poprośmy także o opowiedzenie o tym, co znajduje się na obrazku. Czy uczeń zrealizował swoje plany? 



Druga karta pracy zawiera tekst o feriach uczniów jednej klasy. Dzieci mówią o swoich planach na zimowy odpoczynek. Pod tekstem znajdują się pytania. Aby na nie odpowiedzieć, należy dobrze zrozumieć wszystkie informacje. Pod serią pytań zostawiłyśmy miejsce na opisanie ferii naszego ucznia.

Zapraszamy do korzystania z naszych materiałów i życzymy udanego zimowego wypoczynku!



Popularne posty z tego bloga

Pączkowe zadania, czyli tłusty czwartek na lekcji jpjo

Zapoznajmy uczniów z tym przyjemnym dniem pod koniec szarej zimy. Pomiędzy kęsem pączka a faworka przypomnijmy czasy gramatyczne, zgromadźmy słownictwo związane ze słodyczami, zastanówmy się, kto żyje jak pączek w maśle i zaprojektujmy własne wypieki! 

Wiem, gdzie Wisła jest na mapie

W artykule podpowiadamy, jak poprowadzić zajęcia utrwalające znajomość konstrukcji z czasownikiem wiedzieć. Zamieszczamy infografikę, fiszki i grę w formie quizu.

Jakie znasz polskie przysłowia?

Przyjrzyjmy się polskiej kulturze przez pryzmat polskich przysłów. Pokażmy uczniom cudzoziemskim, jak Polacy postrzegają świat, jakim wartościom hołdują i jak widzą siebie. Czy nasi uczniowie wiedzą, że autorami polskich przysłów byli często polscy pisarze i poeci?