Przejdź do głównej zawartości

Pączkowe zadania, czyli tłusty czwartek na lekcji jpjo

Zapoznajmy uczniów z tym przyjemnym dniem pod koniec szarej zimy. Pomiędzy kęsem pączka a faworka przypomnijmy czasy gramatyczne, zgromadźmy słownictwo związane ze słodyczami, zastanówmy się, kto żyje jak pączek w maśle i zaprojektujmy własne wypieki! 




Pierwsza karta pracy to "chmura wyrazów" ułożona w kształt donuta. Zadaniem uczniów jest odnalezienie słów opisujących słodycze i słodkie wypieki oraz wypisanie ich. Poniżej znajduje się miejsce na projekt pączka: wybór dekoracji, nadzienia, sposobu przyrządzenia.



Druga karta to powtórka gramatyczna. Polega na kolorowaniu pączków zgodnie z instrukcją. Uczniowie powtarzają czasy czasownika.


Trzecia nasza propozycja to karta pracyŻyć jak pączek w maśle”. Uczniowie zastanowią się, dlaczego Polacy wymyślili takie przysłowie i komu żyje się w doskonałej kondycji fizycznej lub materialnej. Materiał dydaktyczny pozwoli kształtować u uczniów umiejętność wyrażania własnego zdania i argumentowania w języku polskim.



Zapraszamy do pobierania zadań i korzystania!



Popularne posty z tego bloga

Wiem, gdzie Wisła jest na mapie

W artykule podpowiadamy, jak poprowadzić zajęcia utrwalające znajomość konstrukcji z czasownikiem wiedzieć. Zamieszczamy infografikę, fiszki i grę w formie quizu.

Jakie znasz polskie przysłowia?

Przyjrzyjmy się polskiej kulturze przez pryzmat polskich przysłów. Pokażmy uczniom cudzoziemskim, jak Polacy postrzegają świat, jakim wartościom hołdują i jak widzą siebie. Czy nasi uczniowie wiedzą, że autorami polskich przysłów byli często polscy pisarze i poeci?