Zapoznajmy uczniów z tym przyjemnym dniem pod koniec szarej zimy. Pomiędzy kęsem pączka a faworka przypomnijmy czasy gramatyczne, zgromadźmy słownictwo związane ze słodyczami, zastanówmy się, kto żyje jak pączek w maśle i zaprojektujmy własne wypieki!
Pierwsza karta pracy to "chmura wyrazów" ułożona w kształt donuta. Zadaniem uczniów jest odnalezienie słów opisujących słodycze i słodkie wypieki oraz wypisanie ich. Poniżej znajduje się miejsce na projekt pączka: wybór dekoracji, nadzienia, sposobu przyrządzenia.
Druga karta to powtórka gramatyczna. Polega na kolorowaniu pączków zgodnie z instrukcją. Uczniowie powtarzają czasy czasownika.
Trzecia nasza propozycja to karta pracy „Żyć jak pączek w maśle”. Uczniowie zastanowią się, dlaczego Polacy wymyślili takie przysłowie i komu żyje się w doskonałej kondycji fizycznej lub materialnej. Materiał dydaktyczny pozwoli kształtować u uczniów umiejętność wyrażania własnego zdania i argumentowania w języku polskim.
Zapraszamy do pobierania zadań i korzystania!



