Przejdź do głównej zawartości

Walentynki na zajęciach języka polskiego jako obcego

Wkrótce święto zakochanych. Porozmawiajmy z uczniami, jak walentynki obchodzi się w Polsce oraz w innych krajach. Zachęćmy cudzoziemców do twórczej zabawy. Zapraszamy do korzystania z zadań inspirowanych walentynkami! 





Pierwsza karta pracy zawiera zadanie kształtujące umiejętność czytania ze zrozumieniem. Po przeczytaniu krótkiego tekstu uczniowie podpisują imieniem adresata odpowiednią kartkę walentynkową znajdującą się pod opisem. Drugie zadanie polega na zaprojektowaniu przez uczniów własnej kartki: okładki i treści życzeń.



Druga karta pracy "Zakochani bohaterowie" jest przeznaczona dla uczniów bardziej zaawansowanych. Zadaniem uczących się jest dokonanie krótkiej charakterystyki bohaterów (w formie ustnej i pisemnej) oraz przygotowanie kartek walentynkowych adresowanych do tych postaci. Karta pracy zawiera również pomocnicze pytania do dyskusji o wątkach miłosnych w literaturze i filmie.  


Trzecia karta pracy "I żyli długo i szczęśliwie..." powstała, aby kształtować u uczniów umiejętność twórczego wypowiadania się. Na serduszkach zapisano pytania, które mają pomóc uczestnikom zajęć wymyślić i opowiedzieć ciekawą historię miłosną.



  


Zachęcamy również do rozmowy z kursantami o zwyczajach walentynkowych: czy ten dzień jest popularny w ich kraju? Czy ludzie wysyłają sobie kartki? A może już tylko piszą smsy lub wiadomości w komunikatorach? Czy w szkołach organizuje się walentynkową pocztę i jak ona wygląda?



Popularne posty z tego bloga

Pączkowe zadania, czyli tłusty czwartek na lekcji jpjo

Zapoznajmy uczniów z tym przyjemnym dniem pod koniec szarej zimy. Pomiędzy kęsem pączka a faworka przypomnijmy czasy gramatyczne, zgromadźmy słownictwo związane ze słodyczami, zastanówmy się, kto żyje jak pączek w maśle i zaprojektujmy własne wypieki! 

Wiem, gdzie Wisła jest na mapie

W artykule podpowiadamy, jak poprowadzić zajęcia utrwalające znajomość konstrukcji z czasownikiem wiedzieć. Zamieszczamy infografikę, fiszki i grę w formie quizu.

Jakie znasz polskie przysłowia?

Przyjrzyjmy się polskiej kulturze przez pryzmat polskich przysłów. Pokażmy uczniom cudzoziemskim, jak Polacy postrzegają świat, jakim wartościom hołdują i jak widzą siebie. Czy nasi uczniowie wiedzą, że autorami polskich przysłów byli często polscy pisarze i poeci?