Przejdź do głównej zawartości

Moda na wiosnę!

Nowa pora roku to nie tylko zmiany w przyrodzie, ale także w naszej garderobie i sposobach spędzania czasu. Co będzie modne w tym sezonie? Jaki styl ubierania się preferują uczniowie? Co zabierzemy na wiosenny spacer? Zapraszamy do korzystania z naszych materiałów.  





 

Proponujemy trzy karty pracy. Uczniowie uzupełniający pierwszą kartę zastanowią się, czego już nie będą musieli wkładać w wiosenne dni. Przy okazji powtórzą formę dopełniacza w liczbie mnogiej. W bierniku liczby mnogiej zanotują nazwy ubrań, które z pewnością będą nosić o tej porze roku. Pomyślą, co przyda się podczas wiosennego spaceru. Kartę można pobrać tutaj

Kolejna karta pracy dotyczy aktywności podejmowanych wiosną oraz tych, które żegnamy wraz z odejściem zimy. Materiał pozwoli powtórzyć słownictwo i kształtować u uczniów umiejętność swobodnego wypowiadania się. Kartę można pobrać tutaj

Trzecia karta pracy pozwoli uczniom stać się projektantami mody! Uczniowie zdecydują, co będzie modne w sezonie wiosennym, powtórzą słownictwo związane z modą i ocenią, kto decyduje się na włożenie zaproponowanych elementów garderoby. Zastanowią się także, co sami chętnie noszą w wiosenne dni. Kartę można pobrać tutaj

Zachęcamy do pobierania materiałów i korzystania!  


Popularne posty z tego bloga

Pączkowe zadania, czyli tłusty czwartek na lekcji jpjo

Zapoznajmy uczniów z tym przyjemnym dniem pod koniec szarej zimy. Pomiędzy kęsem pączka a faworka przypomnijmy czasy gramatyczne, zgromadźmy słownictwo związane ze słodyczami, zastanówmy się, kto żyje jak pączek w maśle i zaprojektujmy własne wypieki! 

Wiem, gdzie Wisła jest na mapie

W artykule podpowiadamy, jak poprowadzić zajęcia utrwalające znajomość konstrukcji z czasownikiem wiedzieć. Zamieszczamy infografikę, fiszki i grę w formie quizu.

Jakie znasz polskie przysłowia?

Przyjrzyjmy się polskiej kulturze przez pryzmat polskich przysłów. Pokażmy uczniom cudzoziemskim, jak Polacy postrzegają świat, jakim wartościom hołdują i jak widzą siebie. Czy nasi uczniowie wiedzą, że autorami polskich przysłów byli często polscy pisarze i poeci?