Podsumujmy rok szkolny wspólnie z uczniami. Zamieszczamy karty pracy zachęcające uczniów do samooceny umiejętności językowych.
Pierwsza karta pracy pozwoli uczniom cudzoziemskim dokonać refleksji nad własnym podejściem do uczenia się języka polskiego w mijającym roku szkolnym. Materiał dydaktyczny ułatwi uczniom przyjrzenie się własnym działaniom i motywacjom związanym z językiem polskim, pozwoli odkryć potencjał językowy i dotychczasowe sukcesy. Pobieram kartę
Zachęcamy do pobierania materiałów i korzystania!
Druga karta dobrze sprawdzi się jako materiał dydaktyczny przeznaczony do pracy w grupach. Uczniowie wspólnie zaproponują skuteczne ich zdaniem i różnorodne sposoby na przyswajanie języka polskiego, a przy okazji powtórzą wybrane zagadnienia gramatyczne, na przykład tryb rozkazujący lub czasowniki w bezokoliczniku. Pobieram kartę
Trzecia propozycja to pytania/zadania w formie fiszek. Uczniowie zastanowią się, jakie znają najdłuższe słowo w języku polskim, jak uczyć się polszczyzny w wakacje, z których słowników korzystali w mijającym roku szkolnym. Wszystkie pytania/zadania pozwolą wzbudzić u uczniów refleksję na temat języka polskiego. Pobieram kartę



