Przejdź do głównej zawartości

Memory obrazkowo-słowne

Jak niewielkim kosztem i nakładem pracy urozmaicić zajęcia? Jaką zabawę zaproponować znużonym całodzienną nauką dzieciom, równocześnie powtarzając materiał i ćwicząc umiejętność czytania? Proponuję obrazkowo-słowne memory!

Przepis na własną grę memory jest prosty. Potrzebujemy ilustracji: własnoręcznie narysowanych, wydrukowanych z internetu lub wyciętych z gazet czy dziecięcych magazynów, a także podpisów (napisanych przez nas lub wydrukowanych). Można także skopiować stronę z podręcznika do jpjo i powycinać ilustracje. 

Wszystko umieszczamy na małych kartonikach w jednym rozmiarze. Ważne jest, aby obrazki i napisy nie prześwitywały położone na stoliku „do góry nogami”. Odkrywając kartoniki, uczniowie mogą powtarzać słówka z różnych „gniazd tematycznych”, przede wszystkim rzeczowniki (np. jedzenie, szkoła, zawody, pogoda, zwierzęta itd.), ale również czasowniki (np. hobby) lub przymiotniki (np. związane z wyglądem albo podstawowe przeciwieństwa: ciepły – zimny, stary – nowy).

Ja swoje memory wycięłam z czasopisma dla przedszkolaków (niestety to było dawno temu i nie pamiętam jego tytułu). Były to zwierzęta. Na jednym kartoniku z każdej pary nakleiłam wydrukowane podpisy… i gotowe! Gra jest niewielka, łatwa do przenoszenia i zawsze budzi entuzjazm uczniów.




Popularne posty z tego bloga

Pączkowe zadania, czyli tłusty czwartek na lekcji jpjo

Zapoznajmy uczniów z tym przyjemnym dniem pod koniec szarej zimy. Pomiędzy kęsem pączka a faworka przypomnijmy czasy gramatyczne, zgromadźmy słownictwo związane ze słodyczami, zastanówmy się, kto żyje jak pączek w maśle i zaprojektujmy własne wypieki! 

Wiem, gdzie Wisła jest na mapie

W artykule podpowiadamy, jak poprowadzić zajęcia utrwalające znajomość konstrukcji z czasownikiem wiedzieć. Zamieszczamy infografikę, fiszki i grę w formie quizu.

Jakie znasz polskie przysłowia?

Przyjrzyjmy się polskiej kulturze przez pryzmat polskich przysłów. Pokażmy uczniom cudzoziemskim, jak Polacy postrzegają świat, jakim wartościom hołdują i jak widzą siebie. Czy nasi uczniowie wiedzą, że autorami polskich przysłów byli często polscy pisarze i poeci?