Przejdź do głównej zawartości

Znacie? Znamy! - czasownik znać na lekcji jpjo

W artykule zamieszczamy zadania, które pozwolą uczącym się utrwalić znajomość czasownika znać. 



Proponujemy trzy karty pracy. Pierwsza, "Czy znasz autora tej książki?", zawiera tytuły znanych polskich utworów literackich. Zadaniem uczniów jest wskazać nazwisko pisarza, który napisał dane dzieło. To zadanie stwarza okazję do rozmowy o literaturze i kulturze polskiej, a przy okazji pozwala uczniom powtórzyć czasownik znaćPobieram


  
Druga karta, "Jak dobrze znasz...?", pozwoli zapoznać uczniów z konstrukcjami, w których zwykle używa się czasownika znać. Nauczyciel może wykorzystać tę kartę do pracy indywidualnej z jednym uczniem lub zaaranżować sytuację dialogową pomiędzy kilkorgiem uczniów. Zadanie zawarte w drugiej karcie pracy pozwoli kształtować u uczących się umiejętność swobody wypowiedzi. Pobieram



Trzecia karta pracy, "Czy znasz...?", pozwoli kształtować u uczniów zarówno umiejętność wypowiedzi ustnej, jak i pisemnej. Uczestnicy zajęć mogą zadawać pytania sobie nawzajem i udzielać spontanicznych odpowiedzi, a następnie zapisywać je w wyznaczonym miejscu na karcie. Zadanie można wykorzystać również do pracy indywidualnej z jednym uczniem. Pobieram 



Zachęcamy również do skorzystania z naszych wcześniejszych materiałów dydaktycznych dotyczących czasownika wiedzieć 


Zachęcamy do pobierania materiałów i korzystania!

Popularne posty z tego bloga

Pączkowe zadania, czyli tłusty czwartek na lekcji jpjo

Zapoznajmy uczniów z tym przyjemnym dniem pod koniec szarej zimy. Pomiędzy kęsem pączka a faworka przypomnijmy czasy gramatyczne, zgromadźmy słownictwo związane ze słodyczami, zastanówmy się, kto żyje jak pączek w maśle i zaprojektujmy własne wypieki! 

Wiem, gdzie Wisła jest na mapie

W artykule podpowiadamy, jak poprowadzić zajęcia utrwalające znajomość konstrukcji z czasownikiem wiedzieć. Zamieszczamy infografikę, fiszki i grę w formie quizu.

Jakie znasz polskie przysłowia?

Przyjrzyjmy się polskiej kulturze przez pryzmat polskich przysłów. Pokażmy uczniom cudzoziemskim, jak Polacy postrzegają świat, jakim wartościom hołdują i jak widzą siebie. Czy nasi uczniowie wiedzą, że autorami polskich przysłów byli często polscy pisarze i poeci?