Przejdź do głównej zawartości

Mam pytanie, czyli konstruowanie pytań do tekstów o wiośnie

Wykorzystajmy wiosenne tematy do tworzenia pytań do tekstu. Zaprośmy bociana, jeża i dzieci z marzanną i gaikiem do klasy. Dzięki nim przekażemy uczniom ciekawostki związane z początkiem wiosny, a przede wszystkim: przećwiczymy sztukę zadawania pytań :)


Zestaw zawiera trzy karty. Pierwsza z nich to dwa krótkie teksty o zwierzętach, poziom podstawowy. Druga i trzecia to krótkie artykuły pochodzące z magazynu "Świerszczyk" (nr 6/2010) dotyczące staropolskich zwyczajów na rozpoczęcie wiosny. We wszystkich tekstach podkreślono pewne informacje, do których należy ułożyć pytania. Zaznaczone części tekstu są odpowiedziami na potencjalne pytania. Dla ułatwienia, pod pierwszym tekstem znajdują się początki pytań; do kolejnych tekstów uczeń pisze całe pytania samodzielnie.

Lekcja będzie świetnym uzupełnieniem pracy z fiszkami opisanej w tym artykule:

https://cudzoziemcy-w-klasie.blogspot.com/2025/01/pod-ostrzaem-pytan-powtorka-z-przypadkow.html#more

Zapraszamy do korzystania z materiałów!









Popularne posty z tego bloga

Pączkowe zadania, czyli tłusty czwartek na lekcji jpjo

Zapoznajmy uczniów z tym przyjemnym dniem pod koniec szarej zimy. Pomiędzy kęsem pączka a faworka przypomnijmy czasy gramatyczne, zgromadźmy słownictwo związane ze słodyczami, zastanówmy się, kto żyje jak pączek w maśle i zaprojektujmy własne wypieki! 

Wiem, gdzie Wisła jest na mapie

W artykule podpowiadamy, jak poprowadzić zajęcia utrwalające znajomość konstrukcji z czasownikiem wiedzieć. Zamieszczamy infografikę, fiszki i grę w formie quizu.

Jakie znasz polskie przysłowia?

Przyjrzyjmy się polskiej kulturze przez pryzmat polskich przysłów. Pokażmy uczniom cudzoziemskim, jak Polacy postrzegają świat, jakim wartościom hołdują i jak widzą siebie. Czy nasi uczniowie wiedzą, że autorami polskich przysłów byli często polscy pisarze i poeci?