Przejdź do głównej zawartości

Co umiesz robić?

Co umieją robić nasi uczniowie? Zapytajmy ich, a przy okazji powtórzmy odmianę czasownika umieć.   



Pierwsza karta pracy zawiera trzy ćwiczenia. Zadaniem uczniów jest opowiedzieć o umiejętnościach dwóch wybranych osób, a następnie sporządzić notatkę. W kolejnym zadaniu uczniowie opowiedzą, co sami umieją robić najlepiej z całej rodziny lub klasy. Uczący się tu również wypowiedzą się w formie pisemnej. Trzecie zadanie wymaga od uczniów pewnej kreatywności - powiedzą, co chcieliby umieć za dziesięć lat, a następnie wykonają rysunek ilustrujący wcześniejszą wypowiedź.



Druga karta pracy pozwoli uczniom poszerzyć zasób słownictwa dotyczącego świata przyrody. Zadaniem uczących się jest podpisać rysunki przedstawiające wybrane zwierzęta, a następnie dopasować zwierzę do wybranej umiejętności. Uczniowie poznają wiele ciekawych faktów przyrodniczych, a przy okazji powtórzą czasownik umiećPobieram kartę.       



Trzecia karta pracy pozwoli uczniom powtórzyć słownictwo dotyczące popularnych zawodów. Uczniowie podpisują rysunki przedstawiające wybrane zawody, a następnie w formie pisemnej wypowiedzą się, co muszą umieć osoby wykonujące daną profesję. Pobieram kartę.      


Polecamy również nasze wcześniejsze artykuły na blogu o wybranych czasownikach: 
znam
karta pracy zawody

Zachęcamy do pobierania i korzystania!





Popularne posty z tego bloga

Pączkowe zadania, czyli tłusty czwartek na lekcji jpjo

Zapoznajmy uczniów z tym przyjemnym dniem pod koniec szarej zimy. Pomiędzy kęsem pączka a faworka przypomnijmy czasy gramatyczne, zgromadźmy słownictwo związane ze słodyczami, zastanówmy się, kto żyje jak pączek w maśle i zaprojektujmy własne wypieki! 

Wiem, gdzie Wisła jest na mapie

W artykule podpowiadamy, jak poprowadzić zajęcia utrwalające znajomość konstrukcji z czasownikiem wiedzieć. Zamieszczamy infografikę, fiszki i grę w formie quizu.

Jakie znasz polskie przysłowia?

Przyjrzyjmy się polskiej kulturze przez pryzmat polskich przysłów. Pokażmy uczniom cudzoziemskim, jak Polacy postrzegają świat, jakim wartościom hołdują i jak widzą siebie. Czy nasi uczniowie wiedzą, że autorami polskich przysłów byli często polscy pisarze i poeci?